Off shore trading

Discussion in 'Professional Trading' started by praetorian2, Apr 12, 2002.

  1. swissbro

    swissbro

    Thank you all,

    I'll be asking more info in January.

    MERRY CHRISTMAS AND GREAT NEW YEAR 2003 !!!

    JOYEUX NOEL ET BONNE ANNEE 2003 !!!

    Alexandre
     
    #81     Dec 23, 2002
  2. swissbro

    swissbro


    If this US person trades the retail account through the internet, nobody knows who and where he is, right ?

    Are there any firms that would be based offshore, where I could open a retail account to day-trade US stocks, so I don't have to file any US tax forms ?

    Thank you.
     
    #82     Jan 8, 2003
  3. swissbro

    swissbro


    Def,

    If I have no income nor dividends, but only capital gains, I don't need to fill out the tax form, right ?
     
    #83     Jan 8, 2003
  4. swissbro

    swissbro

    Tradenut, as-tu trouvé de nouvelles informations ? Moi pas encore, c'est très confus tout ça.
     
    #84     Jan 8, 2003
  5. Ca depends de ce que tu veux.
    Si la Suisse a un '' Tax Treaty'' avec les Etats Unis donc tu ne paieras pas de taxes aux Etats Unis seulement en Suisse.
    Donc tu dis seulement que tus es Suisses et rempli une forme pour taxe dans lesquelles tu dits que tu ne paie pas les taxes . Je crois que c'est le WB 38 ou quelque chose comme ca. Le broker saurra.
    En ce qui concerne la Suisse c'est à toi de declarer. Don si tu ne pae pas d'impots sur le capital gains donc tu ne paieras pas probabement d'impot.
    Si tu etablis un compte en ooutre mer fais certain que ce pays là ou le compte sera a aussi ce Tax Treaty avec les USA ou autrement tu devera payer les impots Americains.
    Laisse moi savoir si cela t'as ader . Si tu as des questions specifique laisse moi savoir.
    Vas tu faire le tradng avec les actions ou les Futures?
     
    #85     Jan 8, 2003
  6. def

    def Sponsor

    swissbro,
    I'm not a tax expert but I believe by filling out the W8-BEN you are stating that you are a non-US citizen and no taxes will be withheld from your account. Thus I don't think you're subject to US tax filing.
     
    #86     Jan 8, 2003
  7. Thanks that was the number I could not find ::)
     
    #87     Jan 8, 2003
  8. PM me and I will refer you ...
     
    #88     Jan 8, 2003
  9. swissbro

    swissbro

    tradenut,

    Thank you for info. I will trade only stocks, no futures.

    Je te dirai si j'ai d'autres questions.
     
    #89     Jan 10, 2003
  10. swissbro

    swissbro


    Def,

    How much margin do you require at IB to day-trade NYSE stocks ? How much money do I have to put in an account at IB ?
     
    #90     Jan 10, 2003