Fox buried Trump's hush money story helping him win

Discussion in 'Politics' started by Here4money, Mar 4, 2019.

  1. Here4money

    Here4money

    Inb4 "the Stormy story would not have changed a single vote"

     
  2. Tsing Tao

    Tsing Tao

    Can't see the tweet but would love to read the article. Is there a link?
     
  3. Here4money

    Here4money

    exGOPer and Frederick Foresight like this.
  4. Tsing Tao

    Tsing Tao

    I'm going to go get a sammich and then read it, but I clicked the link and this was the first sentence:

    Fox News has always been partisan. But has it become propaganda?
    Quite hilarious coming from "The New Yorker" which has been a bastion of liberal propaganda for a long, long time now.
     
    Clubber Lang likes this.
  5. Buy1Sell2

    Buy1Sell2

  6. Tsing Tao

    Tsing Tao

    I read the article. Its quite ridiculous. But given it comes from The New Yorker, I'm not surprised.
     
  7. elderado

    elderado

    I have a question: How exactly did the $130k amount get determined? Seems like far more than what she would typically earn fucking strangers. Probably could have gotten away with far, far less.
     
  8. exGOPer

    exGOPer

    Matthew Yglesias: “A study by Emory University political scientist Gregory Martin and Stanford economist Ali Yurukoglu estimates that watching Fox News translates into a significantly greater willingness to vote for Republican candidates.”

    “Specifically, by exploiting semi-random variation in Fox viewership driven by changes in the assignment of channel numbers, they find that if Fox News hadn’t existed, the Republican presidential candidate’s share of the two-party vote would have been 3.59 points lower in 2004 and 6.34 points lower in 2008. Without Fox, in other words, the GOP’s only popular vote win since the 1980s would have been reversed and the 2008 election would have been an extinction-level landslide.”

    “And Fox is not the only thing out there. The Sinclair Broadcast Group is not a television network in a traditional sense. Instead, it’s a company that owns a disparate bunch of local television stations affiliated with all four major networks. But Sinclair does exert centralized control over the ‘local’ television news broadcasts.”
     
  9. The story itself was true , of course they had other reasons not to run it.

    -------------------------------------------------
    LaCorte, who worked at Fox News from for nearly two decades, said that while the facts in Darcy’s report for CNN are mostly true, “they lead you to 100 percent the wrong conclusion” — namely, that Fox News spiked the Stormy Daniels story just weeks before the presidential election in order to protect then-candidate Trump.

    “I was the person who made the call,” he said. “I didn’t run it upstairs to Roger Ailes or others. It was an easy call to make as a senior editor there. That’s what I did. I didn’t do it to protect Donald Trump. Even though we had a story written, it was nowhere near being something that would have passed muster.”


    https://www.mediaite.com/online/for...orn-star-story-was-ignored-easy-call-to-make/
     
  10. Here4money

    Here4money

    You think they're going to admit wrongdoing after a settlement?


    When Shine assumed command at Fox, the 2016 campaign was nearing its end, and Trump and Clinton were all but tied. That fall, a FoxNews.com reporter had a story that put the network’s journalistic integrity to the test. Diana Falzone, who often covered the entertainment industry, had obtained proof that Trump had engaged in a sexual relationship in 2006 with a pornographic film actress calling herself Stormy Daniels. Falzone had worked on the story since March, and by October she had confirmed it with Daniels through her manager at the time, Gina Rodriguez, and with Daniels’s former husband, Mike Moz, who described multiple calls from Trump. Falzone had also amassed e-mails between Daniels’s attorney and Trump’s lawyer Michael Cohen, detailing a proposed cash settlement, accompanied by a nondisclosure agreement. Falzone had even seen the contract.

    But Falzone’s story didn’t run—it kept being passed off from one editor to the next. After getting one noncommittal answer after another from her editors, Falzone at last heard from LaCorte, who was then the head of FoxNews.com. Falzone told colleagues that LaCorte said to her, “Good reporting, kiddo. But Rupert wants Donald Trump to win. So just let it go.” LaCorte denies telling Falzone this, but one of Falzone’s colleagues confirms having heard her account at the time.

    Despite the discouragement, Falzone kept investigating, and discovered that the National Enquirer, in partnership with Trump, had made a “catch and kill” deal with Daniels—buying the exclusive rights to her story in order to bury it. Falzone pitched this story to Fox, too, but it went nowhere. News of Trump’s payoffs to silence Daniels, and Cohen’s criminal attempts to conceal them as legal fees, remained unknown to the public until the Wall Street Journal broke the story, a year after Trump became President.

    In January, 2017, Fox demoted Falzone without explanation. That May, she sued the network. Her attorney, Nancy Erika Smith, declined to comment but acknowledged that a settlement has been reached; it includes a nondisclosure agreement that bars Falzone from talking about her work at Fox.

    After the Journal story broke, Oliver Darcy, a senior media reporter for CNN, published a piece revealing that Fox had killed a Stormy Daniels story. LaCorte, who by then had left Fox but was still being paid by the company, told Mediaite that he’d made the call without talking to superiors. The story simply hadn’t “passed muster,” he claimed, adding, “I didn’t do it to protect Donald Trump.” Nik Richie, a blogger who had broken the first story about Daniels, tweeted, “This is complete bullshit. Ken you are such a LIAR. This story got killed by @FoxNews at the highest level. I know, because I was one of your sources.”

    Richie told me, “Fox News was culpable. I voted for Trump, and I like Fox, but they did their own ‘catch and kill’ on the story to protect him.” He said that he’d worked closely with Falzone on the article, and that “she did her homework—she had it.” He says he warned her that Fox would never run it, but “when they killed it she was devastated.” Richie believes that the story “would have swayed the election.”
     
    Last edited: Mar 4, 2019
    #10     Mar 4, 2019
    Frederick Foresight likes this.